• zspostorna.cz
  • Školní poradenské pracoviště
  • Výchovná poradkyně

Výchovná poradkyně

VÝCHOVNÁ PORADKYNĚ - standardní činnosti

1. Koordinuje

  • pedagogicko-psychologické poradenství ve škole
  • spolupráci členů školního poradenského pracoviště a jeho komunikaci s vedením školy
  • spolupráci členů školního poradenského pracoviště s ostatními pedagogy
  • spolupráci školy s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry, středisky výchovné péče, kurátorem pro mládež a orgány sociálně právní ochrany dětí
  • vytváření individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky
  • péči o všechny žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • kariérní poradenství a začlenění oblasti „Výchova k volbě povolání“ do vzdělávacího programu školy
  • pomoc učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům při řešení aktuálních problémů

2. Samostatně zajišťuje

a) kariérní poradenství ve škole:

  • průzkum volby povolání ve spolupráci s třídními učiteli
  • shromažďování informací a metodických pokynů k volbě povolání včetně jejich předávání žákům, jejich rodičům a třídním učitelům
  • organizaci setkání zástupců středních škol s vycházejícími žáky a jejich rodiči
  • individuální poradenství pro žáky a rodiče
  • komunikaci s informačním střediskem úřadu práce a středními školami, evidenci jejich nabídky
  • pomoc při vyplňování přihlášek, jejich evidenci a včasné předání zápisového lístku
  • zpracování výsledků přijímacího řízení na střední školy a jejich vyhodnocování
  • pomoc rodičům i žákům při odvolacím řízení

b) evidenci zpráv z vyšetření z poradenských pracovišť:

  • návrhy vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
  • pomoc třídním učitelům při vyplňování dotazníků pro poradny
  • odesílání dotazníků
  • shromažďování zpráv z vyšetření, předávání jejich kopií třídním učitelů, vysvětlení závěrů a pomoc při realizaci doporučení ze zpráv, vytváření počítačové databáze vyšetřených žáků sloužící všem vyučujícím vyšetřených žáků
  • vytváření aktuálních přehledů vyšetřených a integrovaných žáků

c) organizaci péče o integrované žáky:

  • projednání individuálních vzdělávacích programů s třídními učiteli a zákonnými zástupci integrovaných žáků
  • projednání individuálních vzdělávacích programů s pověřeným pracovníkem pedagogicko-psychologické poradny
  • přípravu ekonomických požadavků na zabezpečení péče o integrované žáky
  • dlouhodobé sledování a pravidelné vyhodnocování procesu individuální integrace žáků