Výchovná poradkyně
VÝCHOVNÁ PORADKYNĚ - standardní činnosti
1. Koordinuje
- pedagogicko-psychologické poradenství ve škole
- spolupráci členů školního poradenského pracoviště a jeho komunikaci s vedením školy
- spolupráci členů školního poradenského pracoviště s ostatními pedagogy
- spolupráci školy s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry, středisky výchovné péče, kurátorem pro mládež a orgány sociálně právní ochrany dětí
- vytváření individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky
- péči o všechny žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- kariérní poradenství a začlenění oblasti „Výchova k volbě povolání“ do vzdělávacího programu školy
- pomoc učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům při řešení aktuálních problémů
2. Samostatně zajišťuje
a) kariérní poradenství ve škole:
- průzkum volby povolání ve spolupráci s třídními učiteli
- shromažďování informací a metodických pokynů k volbě povolání včetně jejich předávání žákům, jejich rodičům a třídním učitelům
- organizaci setkání zástupců středních škol s vycházejícími žáky a jejich rodiči
- individuální poradenství pro žáky a rodiče
- komunikaci s informačním střediskem úřadu práce a středními školami, evidenci jejich nabídky
- pomoc při vyplňování přihlášek, jejich evidenci a včasné předání zápisového lístku
- zpracování výsledků přijímacího řízení na střední školy a jejich vyhodnocování
- pomoc rodičům i žákům při odvolacím řízení
b) evidenci zpráv z vyšetření z poradenských pracovišť:
- návrhy vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
- pomoc třídním učitelům při vyplňování dotazníků pro poradny
- odesílání dotazníků
- shromažďování zpráv z vyšetření, předávání jejich kopií třídním učitelů, vysvětlení závěrů a pomoc při realizaci doporučení ze zpráv, vytváření počítačové databáze vyšetřených žáků sloužící všem vyučujícím vyšetřených žáků
- vytváření aktuálních přehledů vyšetřených a integrovaných žáků
c) organizaci péče o integrované žáky:
- projednání individuálních vzdělávacích programů s třídními učiteli a zákonnými zástupci integrovaných žáků
- projednání individuálních vzdělávacích programů s pověřeným pracovníkem pedagogicko-psychologické poradny
- přípravu ekonomických požadavků na zabezpečení péče o integrované žáky
- dlouhodobé sledování a pravidelné vyhodnocování procesu individuální integrace žáků