Plán práce školního poradenského pracoviště
Plán práce školního poradenského pracoviště na školní rok 2024/ 2025
Vedoucí školního poradenského pracoviště:
Mgr. Kristýna Vlasáková Bruchterová – speciální pedagog
Členové školního poradenského pracoviště:
Mgr. Gabriela Švendová – výchovný poradce
Mgr. Zdena Pláteníková – školní metodik prevence
Mgr. Eva Cyprisová – školní metodik prevence pro 1. stupeň
Hlavní cíle školního poradenského pracoviště je poskytovat kvalitní poradenské služby
učitelům, žákům a jejich rodičům v následujících oblastech:
1. výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
2. péče o žáky nadané
Priority pro letošní školní rok:
- péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, metodická podpora učitelů v této
oblasti, podpora při zavádění podpůrných opatření do běžné praxe školy
- sledování neprospívajících žáků a nabídka ŠPP rodičům těchto žáků
- zmapování péče o nadané žáky na škole a další podpora v této oblasti
1. Výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Září
- seznámení všech vyučujících se zprávami a doporučeními školských poradenských
zařízení
- příprava podkladů pro vytvoření individuálních vzdělávacích plánů pro žáky
s podpůrným opatřením v souladu s platnou legislativou
- založení spisů a vedení spisové dokumentace
- spolupráce školního speciálního pedagoga s třídními učiteli při tvorbě IVP
- koordinace a účast na projednávání IVP s jejich zákonnými zástupci
- koordinace péče o žáky se SVP, pomoc učitelům v nastavování péče o tyto žáky na
další školního rok
- logopedická depistáž v 1. ročnících a následná konzultace s učiteli a rodiči
- přihlášky do logopedického kroužku
- metodické setkání asistentů pedagogů – nastavení systému spolupráce, doladění
podmínek, vyjasnění kompetencí, zavedení deníku AP
Říjen
- zahájení předmětů speciálně pedagogické péče, pedagogické a logopedické
intervence
- zahájení logopedického kroužku
- zahájení spolupráce s PPP Břeclav – Test rizika v 1. ročnících
- nákup a příprava pomůcek pro žáky s PO
- vytvoření přehledu pomůcek, které může naše škola poskytovat
Listopad
- test rizika v 1. ročnících – zprávy pro tř. učitele a rodiče
- depistážní šetření čtení ve 2. ročnících – vyhledávání žáků se vznikající poruchou
učení a jejich odesílání na komplexní vyšetření do PPP (ve spolupráci s TU)
Prosinec
- zahájení nápravy percepčního oslabení v 1. ročnících
- depistážní šetření čtení ve 2. ročnících – zprávy pro tř. učitele a rodiče
Leden
- průběžné vyhodnocení IVP – konzultace s učiteli, návrhy změn
- metodické setkání asistentů pedagogů
Březen
- návštěva předškolních dětí v 1. třídách
Duben
- zápis dětí do 1. třídy
- schůzka s rodiči budoucích školáků
Květen
- příprava a koordinace kurzu pro předškoláky – škola nanečisto
Červen
- zhodnocení výsledků péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami,
vyhodnocení podpůrných opatření
- metodické setkání asistentů pedagogů – vyhodnocení školního roku
Průběžně
- koordinace péče o žáky se SVP a žáky nadané
- metodická podpora učitelů a asistentů pedagogů v této oblasti
- účast na konzultacích se žáky a rodiči o doporučení ŠPZ, plánech pedagogické
podpory a IVP
- spolupráce se školskými poradenskými zařízeními v péči o žáky se speciálními
vzdělávacími potřebami
- návrhy na vyšetření v ŠPZ
- spolupráce s třídními učiteli a rodiči při řešení aktuálních výukových obtíží žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami
- vyhodnocování účinnosti nastavených podpůrných opatření
- zajištění podpůrných opatření – vedení předmětu speciálně pedagogické péče,
pedagogické a logopedické intervence
- zajištění vhodných pomůcek pro žáky se SVP
2. Péče o žáky nadané
Průběžné sledování nadaných a talentovaných žáků – motivace pro zapojení do soutěží.
Např.
- logická olympiáda
- matematická soutěž Klokan
- recitační soutěž na 1. i 2. stupni
- rétorická soutěž pro žáky 2. stupně
- dějepisné, zeměpisné, přírodovědné olympiády
- různé sportovní soutěže
- FOSFA olympiáda břeclavských škol
- výtvarné soutěže
- olympiáda cizích jazyků
- olympiáda z českého jazyka