• zspostorna.cz
  • Školní poradenské pracoviště
  • Speciální pedagog

Speciální pedagog

SPECIÁLNÍ PEDAGOG - standardní činnosti

1. Je členem školního poradenského pracoviště, je podřízen vedoucímu školního poradenského pracoviště.

2. Koordinuje

  • speciálně-pedagogické poradenství ve škole
  • vytváření individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky s vývojovými poruchami učení na 1. stupni základní školy, účastní se jejich projednávání se zákonnými zástupci

3. Samostatně zajišťuje

  • speciálně-pedagogické vzdělávací činnosti
  • individuální reedukaci specifických poruch učení u integrovaných žáků v rámci realizace individuálního vzdělávacího programu, úzce spolupracuje se zákonnými zástupci těchto žáků
  • individuální i skupinovou reedukaci specifických poruch učení u ostatních žáků s vývojovými poruchami učení, vede dyslektický kroužek
  • návrhy a realizaci opatření, které směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
  • poskytování metodické pomoci a odborných informací z oblasti speciální pedagogiky pedagogickým pracovníkům školy, pomáhá při jejich aplikaci
  • na žádost vyučujících náslechy v hodinách, na jejich základě navrhuje další postup v péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • vede knihovnu speciální pedagogiky a evidenci pomůcek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zajišťuje jejich půjčování učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům
  • poskytování poradenské a konzultační pomoci rodičům žáků
  • specifické oblasti činnosti:
  • aktivně se účastní zápisu budoucích žáků prvních ročníků
  • spolupracuje s třídními učiteli a výchovným poradcem na tvorbě podpůrného vzdělávacího programu pro školně neúspěšné žáky
  • spolupracuje s pracovníky pedagogicko-psychologických poraden a dalších specializovaných pracovišť
  • vede administrativu svojí činnosti – případová dokumentace, evidence konzultací
  • neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní

4. Předkládá vedoucímu školního poradenského pracoviště:

  • plán práce školního speciálního pedagoga na nový školní rok
  • návrhy na opatření, která směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
  • závěrečnou zprávu o činnosti školního speciálního pedagoga za daný školní rok