Preventivní programy 22-23

Preventivní programy – Etické dílny

V letošním školním roce jsme obnovili spolupráci s lektorkou Etických dílen.

6. ročník – Život v mediální džungli

Cílem programu bylo reflektovat vztah žáků k médiím, uvědomit si úskalí anonymity na internetu a zneužitelnost médií.

Žáci znají základní rizika médií a sociálních sítí. Vědí, jak uplatňovat zásady bezpečného a pozitivního užívání médií, jak se účinně bránit při setkání s nebezpečnými situacemi na internetu. Jsou seznámeni s pravidly bezpečného používání internetu.

Atmosféra na programu byla komunikativní a otevřená. Žáci se do diskuzí velmi pěkně zapojovali, výborně spolupracovali. Dvouhodinový program byl zpestřen videem, soutěží a hrou.

8. ročník – Image, nebo charakter

Lektorka si stanovila několik cílů programu. Žáci by měli chápat, že krásu vnímá každý člověk jinak a odlišnosti nejsou na překážku. Měli by dokázat vnímat celou osobnost člověka a oceňovat na prvním místě jiné hodnoty než pouhý vzhled. Měli by umět najít způsoby, jak rozvíjet zdravé sebevědomí.

Žáci seděli v půlkruhu. Během dvou hodin besedy byl výklad obohacen diskuzí, videem a dotazníkem. Atmosféra byla příjemná, spolupráce dobrá.

7. ročník - Pohoda a klídek bez tabáčku

V tomto programu bylo naším cílem, aby žáci znali důsledky, které kouření přináší a aby si žáci uvědomili, že zdraví je nejvyšší životní hodnota. Žáci by měli znát rizika spojená s kouřením a přijímat zodpovědnost za jeho důsledky.

Lektorka se pokusila formou hry, aby se žáci vcítili do pohnutek a pocitů kuřáka. Vyzkoušeli si, jak odmítnout nabídku kouření, jak odolat tlaku okolí.

Obdrželi kontakty na instituce, které pomáhají v odvykání kouření.

I v tomto programu se střídaly různé formy práce – diskuze nad obrázky, scénka, křížovka, test.

9. ročník - Vážíš si svého těla, nebo ho zneužíváš?

Žáci si ujasnili svůj postoj k alkoholu a srovnali si fakta, která znají, s realitou. Posuzovali různá rizika pro své tělo z hlediska vývoje, ale i zdravotních a sociálních důsledků. Vědí, jak nepodlehnout tlaku skupiny ke konzumaci alkoholu. Jsou si vědomi rizik dalších projevů a chování, ve kterých k řešení problémů mladý člověk bere své tělo jako rukojmí. Uvědomují si, že k řešení otázek a problémů dospívání jsou jiné vhodnější formy. Mají přehled o možnostech pomoci v případě problému, umí se obrátit na příslušné osoby/instituce.

Žáci spolupracovali velmi dobře, ochotně se zapojovali do diskuse a aktivit. Bylo zřejmé, že je program zaujal. Atmosféra byla příjemná a cíle programu byly splněny.

Mgr. Zdenka Pláteníková

Základní škola Břeclav, Komenského 2,
příspěvková organizace

Od 1. 1. 1996 byla škola na základě rozhodnutí Městského zastupitelstva zřízena příspěvkovou organizací. Pracuje od tohoto data v právní subjektivitě a sama si vede mzdovou a personální agendu.

Kontakty

Úřední deska

  • Zřizovatel školy: Město Břeclav
  • Ředitelka školy: Mgr. Yveta Polanská
  • Plánovaná kapacita: 460 žáků

  • Součástí školy je i školní družina s kapacitou 122 žáků.
  • Celkový počet žáků k 2. 9. 2024 byl 331.

  • Při škole je od 1. 1. 2006 zřízena Školská rada.
  • Na škole pracuje odborová organizace.
Školský obvod

Školský obvod Základní školy Břeclav, Komenského 2, příspěvkové organizace dle Obecně závazné vyhlášky města Břeclavi č. 1/2019 tvoří ulice: B. Šmerala, Budovatelská, Celnice - středisko služeb, Čs. armády, Dělnická, Dolní Luční, Dyjová, Gagarinova, Hájová, Havlíčkova, Hlavní, Horní Luční, Hraniční, Julia Fučíka, J. Skácela, Komenského, Kovářská, Lesní, Nádražní, Okružní, Osvobození, Polní, Prostřední, Rovnice, Sadová, Slunečná, třída 1. máje (po ulici Lesní), Tylova, Úzká, Záhumní

Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt jedná a rozhoduje
  • Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
  • Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění
  • Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, v platném znění
Místo a způsob, jak získat informace
  • osobně, telefonicky, písemně na výše uvedená kontaktní spojení
Místo a způsob, kde lze podat žádost, stížnost nebo jiný podnět a obdržet rozhodnutí
  • sekretariát školy
  • žádost, stížnost nebo jiný podnět lze projednat ústně s ředitelkou školy po předem dohodnutém termínu schůzky
  • žádost, stížnost nebo jiný podnět lze podat i písemně na výše uvedená kontaktní spojení

Dokumenty ke stažení

GDPR

Přístupnost webu

ZŠ Břeclav Komenského