Čtenářský klub 21-22
Letos již pátým rokem pokračuje na naší škole čtenářský klub. V letošním školním roce se ho účastnily děti 2.- 4. tříd naší školy. Děti absolvovaly celkem 32 lekcí za školní rok ( 2 šablony ). Čtení knih vede k rozvoji slovní zásoby, fantazie, představivosti i zlepšení pravopisu. Cílem čtenářského klubu byly tři základní pilíře 1) vybrat si knihu 2) představit knihu ostatním 3) odnést si knihu domů. Během lekcí děti četly různé knihy dle vlastního výběru ze školní knihovničky, povídaly o nich ostatním, pracovaly se čtenářskými kostkami. Vyprávěly ostatním o hlavních postavách knih, o tom kde se děj odehrává, kdo je autor a ilustrátor, jestli mají s hlavními postavami něco společného a jiné. V průběhu lekcí se děti seznámily se švédskou spisovatelkou Astrid Lindgren a četly od ní knihy na pokračování – Děti z Bullerbynu a Pipi Dlouhá Punčocha. Při četbě si procvičily hlasité čtení, po kterém vždy následovalo čtení s porozuměním – různé pracovní listy ke zmíněným knihám. Také děti během klubu luštily zábavné kvízy, tajenky, křížovky, osmisměrky, vyškrtávačky, což přispělo k rozvoji slovní zásoby a postřehu.
Několik lekcí absolvovaly děti také v místní knihovně v Poštorné, kde byl pro ně vždy připraven zajímavý program. Děti si zde mohly číst knihy a časopisy v prostředí knihovny. Četly zde různé knihy nahlas i potichu, plnily rozmanité zajímavé úkoly na pracovních listech ( čtení s porozuměním, přísloví, opačná slova, skládaly příběh z jednotlivých vět atd.). Některé děti si odnesly domů přihlášku do knihovny nebo si vypůjčily knihu nebo časopis k domácí četbě, což je cílem čtenářského klubu.
Rozvoj čtenářské gramotnosti má v dnešní době určitě svůj význam.
Mgr. Hana Zajícová