Čtenářská dílna v 5.A 18-19
V pátek 8. března 2019 jsme si v 5. A udělali speciální „dvouhodinovku“ českého jazyka. Jelikož jsem si všiml, že ve třídě je spousta zapálených čtenářů, rozhodl jsem se zrealizovat čtenářskou dílnu, aby naši knihomolové nakazili i ostatní děti.
Páťáci („Áčáci“) si měli přinést svou oblíbenou knížku, kterou mají doma a baví je. Každý ji položil do zadní části místnosti, kde si mohli žáci všechny přinesené artefakty prohlédnout. Jednotlivec si totiž musel vybrat jinou knihu než svou oblíbenou. Poté si každý žák našel pohodlné a příjemné místo ve třídě a začetl se. Ve druhé hodině jsme ještě chvíli hltali stránky knih. Jakmile jsem zahlásil dokončování četby, utvořili jsme debatní kroužek, v němž žáci jednotlivě povídali o vybrané knížce – proč si ji vybrali, co je zaujalo a bavilo, o čem to asi bude a jestli by v čtení chtěli pokračovat.
Všechny děti s nadšením vyprávěly o přečteném textu, někteří si dokonce od spolužáků knížky půjčily – doufejme, že se vrátí majitelům! Překvapilo mě, jak někteří „fanoušci nečtení“ dokázali o ději se zápalem povídat. Asi to s tím: „Mě čtení ale nebaví!“ nebude tak horké.
Čtenářské dílny nejsou u nás ve škole žádnou novinkou, na prvním stupni jsou často realizovány, na druhém stupni na ně tolik času, kolik bychom chtěli, nezbývá, ale i tady se snažíme, aby dětem čtení nezevšednělo.
Mgr. Michal Škamrada
[widgetkit id=428]